پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250772
۷۰درصد ظرفيت‌هاي اقتصادي کشور غير فعال است/تورم يک رقمي امکان پذير است
تاریخ انتشار : 1400/03/08 09:08:33
نمایش : 1305
داوطلب انتخابات رياست‌جمهوري گفت:۷۰ درصد ظرفيت‌هاي اقتصادي کشور غير فعال است که مي‌توان اين ظرفيت اقتصادي خالي کشور را راه‌اندازي کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آيت الله سيدابراهيم رئيسي نامزد سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري پس از حضور در صداي جمهوري اسلامي ايران به‌منظور ضبط برنامه انتخاباتي، در جمع خبرنگاران با بيان اينکه امسال در اين شرايط کرونايي نقش رسانه ملي براي رساندن پيام کانديدا‌ها به مردم و رساندن خواسته مردم به کانديدا‌ها بسيار تعيين کننده است، افزود: در چنين شرايطي ارتباطات استاني نداريم و سخنراني‌هاي در جمع حذف شده است، اما رسانه ملي در اين جا نقش بسيار مهمي دارد که هم سخنان کانديدا‌ها را براي مردم تبيين کند و هم خواست مردم را منعکس کند.

 
وي گفت: دولت ما دولت تحول و دولت مردمي خواهد بود و به مردم نقش خواهد داد و اين تحول تحولي نيست که دولتمردان بنشينند و در اتاقي دربسته برنامه ريزي براي بخش‌هاي ديگر کنند بلکه مردم بايد در اين دولت نقش آفريني کنند و محوريت اين تحول عدالت اقتصادي است.
 
رييسي افزود: محوري‌ترين نکته‌اي که من در تحول اقتصادي مي‌خواهم به مردم عزيزمان و دلسوزان و دغدغه‌مندان عرض کنم اين است که محور ما در حوزه اقتصادي عدالت اقتصادي هم در حوزه تخصيص عدالت و هم در حوزه نقدينگي خواهد بود.
 
وي گفت: چيزي که امروز همه نگران آن هستند اين است که تسهيلات چرا به توليدکننده نمي‌رسد؟ اين نقدينگي کجاست؟ که تعداد قابل توجهي از توليدکنندگان فرياد مي‌زنند که کمبود نقدينگي داريم.
 
نامزد سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينکه افزايش نقدينگي که امروز در کشور نگران کننده شده است به کجا مي‌رود؟ افزود: اگر توليدکننده اين روز‌ها فريادش بلند است معلوم است که اين نقدينگي به جاي ديگري مي‌رود، به سمت و سوي دلالي و سوداگري مي‌رود و اين نقدينگي حتما بايد به طرف توليد هدايت شود و اگر اينگونه نشود ما با سيل بنيان کن روبرو خواهيم بود.
 
رييسي با تاکيد بر اين که نقدينگي بايد به طرف توليد بيايد، گفت: برنامه ما نيز همين است چرا که اگر اين نقدينگي به طرف توليد بيايد افزايش نقدينگي نگران کننده نيست و يکي از کار‌هاي دولت تحول نيز همين خواهد بود و فعال شدن توليد مي‌تواند حتما به افزايش اشتغال و به رونق توليد کمک کند.
 
وي افزود: توصيه من اين است که هر کس و هر ايراني عزيز در هر شهر و روستا که زندگي مي‌کند در انتخابات شرکت کند و از هر کس که ناراحت و گله‌مند است و از هر جريان بي عدالتي که به شدت او را آزرده خاطر کرده است بيايد و در انتخابات شرکت کند اين دوره به لطف خداوند و با کمک شما مردم عزيز جلوه‌اي از آنچه که بايد در گام دوم انقلاب اتفاق بيافتد هم در حوزه اقتصادي و هم در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي با کمک مردم اتفاق خواهد افتاد.
 
نامزد سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: مي‌توانيم با اقداماتي که انجام مي‌شود وضعيت تورمي را يعني هم گراني و هم تورم را کنترل کنيم و توليد را به سطحي قابل قبول برسانيم.
 
وي با اشاره به اينکه قريب به ۷۰ درصد از ظرفيت خالي اقتصادي کشور را مي‌توان فعال کرد، افزود: يک ميليون شغل سالانه در کشور به خوبي قابل ايجاد است و مي‌تواند ظرفيت‌هاي خالي را پر کند.
 
رييسي گفت: ظرفيت‌هاي بسياري در کشور داريم که مي‌تواند فعال شود و اگر با اين ظرفيت‌ها نتوانيم يک ميليون شغل در سال ايجاد کنيم عقب خواهيم بود.
 
وي با اشاره به مسئله اقتصاد پيشران و رابطه آن با مسکن افزود: مسکن سازي مثل يک لوکوموتيو مي‌ماند که تمام بخش‌هاي ديگر اقتصادي را به حرکت در مي‌آورد و ما اگر مسکن سازي که امروز نياز مردم و زوج‌هاي جوان است فعال کنيم حتما به فعال کردن بسياري از شغل‌ها و توليدي‌ها کمک مي‌کند که اين موضوع کاملا امکان پذير است.
 
نامزد سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به ظرفيت فضاي مجازي در کشور گفت: ما در اين حوزه نيز ظرفيت‌هاي خالي زيادي داريم و اين ظرفيت خالي اگر در کشور فعال شود و در حوزه اشتغال در فضاي مجازي فعال‌تر عمل کنيم هزاران شغل را مي‌توان در کشور ايجاد کرد و بايد از اين ظرفيتي که داريم استفاده کنيم.
 
وي همچنين به اقتصاد دريا اشاره کرد و افزود: ما سه هزار کيلومتر با دريا ارتباط داريم در حالي که بعضي از کشور‌هاي اروپايي بسيار از اين کمتر ارتباط دريايي دارند، اما قريب ۵۰ درصد از توليد ناخالص ملي شان مربوط به اقتصاد درياست ما چه ميزان از اقتصاد دريا استفاده کرده ايم؟
 
رييسي گفت: نزديک به ۵ ميليون بيکاري و شبه بيکاري داريم که اگر براي اين تعداد سالانه يک ميليون شغل ايجاد نکنيم حتما از برنامه عقب خواهيم بود.
 
وي در پايان افزود: نقش رسانه ملي و ديگر رسانه‌ها و فضاي مجازي در روز‌هاي انتخابات بسيار مهم است و مي‌توانند در آگاهي بخشي مسئولانه و سرعت در آگاهي بخشي و صدق و راستي در اين آگاهي بخشي اعتماد مردم را افزايش دهند.
 
استفاده از ظرفيت‌هاي خالي اقتصاد براي رشد و اشتغال
 
نامزد انتخابات رياست جمهوري گفت: فعال شدن ظرفيت‌هاي خالي اقتصاد، به رشد و اشتغال زايي کمک مي‌کند.
 
رئيسي نامزد رياست جمهوري در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفيت‌هاي بالاي اقتصاد کشور در ايران افزود: بنا داريم ظرفيت خالي کشور را فعال کنيم که از اين طريق به راحتي يک ميليون شغل در کشور قابل ايجاد است.
 
وي اضافه کرد: اقتصاد دريا را داريم که با وجود سه هزار کيلومتر ارتباط ما با دريا، تنها سه تا چهار درصد بهره برداري از اين آن، قابل قبول نيست. فعال شدن اقتصاد در حوزه‌هاي مسکن و فضاي مجازي، مي‌تواند اشتغال ايجاد کند.
 
نامزد رياست جمهوري ايران گفت: فعال شدن اقتصاد در حوزه‌هايي که مي‌تواند اشتغال ايجاد کند معضل بيکاري را هم کاهش مي‌دهد. مسئله افزايش توليد حتما مي‌تواند، موضوعي بسيار قابل توجه در ارتباط با نگراني‌هاي مردم از تورم و نگراني باشد که قابل حل است.
 
وي در خصوص مسئله توليد و رونق توليد افزود: با توجه به بازديدي که از مراکز توليدي همه استان‌ها به خصوص مراکزي با مشکلات جدي داشتم، دريافتم که با کار مديريتي مي‌شد، بسياري از اين گره‌ها را باز کرد.
 
رئيسي با اشاره به ظرفيت‌هاي خالي در کشور گفت: اين ظرفيت‌ها معطل فعاليت هستند که به رونق توليد و افزايش اشتغال در کشور کمک مي‌کند و نيز مشکلات تورمي را حل مي‌کند. در واقع اين از امور دست يافتني است.
 
وي ادامه داد: براي همه اين‌ها برنامه داريم که اگر دنبال شود، مي‌تواند اقتصاد را فعال کند. کاهش تورم با افزايش توليد در کشور و با برنامه ريزي دقيق اقتصادي امکان پذير است.
 
نامزد انتخابات رياست جمهوري گفت: يکي از چيز‌هايي که حتما در دولت پيگيري مي‌کنم و مورد تاکيد قرار خواهم داد؛ مسئله تيم اقتصادي هماهنگ است. يکي از مشکلاتي که کشور با آن روبرو شده، تيم اقتصادي ناهماهنگي است که هر بخش آن يک صدايي دارد.
 
وي افزود: تيم اقتصادي هماهنگ و داراي برنامه در دولت، مي‌تواند بخش اقتصادي را در کشور اطمينان بخش براي بازار، مردم، مصرف کننده و توليد کننده ايجاد کند.
 
رئيسي برنامه خود درباره کاهش تورم گفت: فکر مي‌کنم، کاهش تورم را بتوان با اقدامات جدي کاهش داد، به نحوي که به تورم يک رقمي نزديک شود و اين مورد نياز به کار جدي دارد.
 
وي افزود: يکي از چيز‌هايي که از آن پرهيز دارم آن است که نکته‌اي را اعلام کنم که در عمل دچار مشکل شود. اين را از نظرسنجي‌هاي بخش‌هاي مختلف بخصوص صدا و سيما از مردم شنيده ام. مردم انتظار دارند، که مسئولان با آن‌ها صادقانه حرف بزنند.
 
رئيسي در خصوص شفاف سازي گفت: در دولت هم مي‌خواهم، صادقانه با مردم، کارشناسان، کارشناسان ارشد، مديران عالي و مياني به ويژه نخبگان، اقتصاددان‌ها و مسئولان در بخش‌هاي مختلف صحبت کنم، تا بدانند، وضعيت چيست.
 
نامزد انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: شفافيت از نکاتي است که بعضي‌ها شعار آن را مي‌دهند، اما ما نياز داريم، هم در حوزه تصميم گيري و هم اجرا شفافيت سازي کنيم تا مردم احساس آرامش کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html